۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه

جنبش علیه اعدام با نبرد بر سر لغو احکام اعدام زانیار و لقمان مرادی

جنبش عليه اعدام با نبرد بر سر لغو احکام اعدام زانيار و لقمان مرادي وارد فاز تازه اي ميشود!

loqman-zanyar
سخني خطاب به شما !
دوستان گرامي٬ احزاب سياسي اپوزيسيون٬ مخالفين اعدام !
زانيار و لقمان مرادي را همه شما مي شناسيد٬ دو جوان از مريوان که در سن ۱۷ و ۱۹ سالگي دستگير شده و در آغاز به اتهام فعاليت سياسي محاکمه شده اند و پس از چند ماه٬ پرونده ديگري براي آنها ساخته شد و قتل پسر امام جمعه مريوان را به پرونده فعاليت سياسي آنها الصاق کرده و زير شکنجه هاي وحشيانه از هر دو اقرار گرفتند و آنها را به اعدام محکوم کردند.
اين پرونده٬ با گذشت زمان و با اعتراض خود و خانواده هاي آنان و با فعاليت مستمر نهادهاي عليه اعدام و کميته بين المللي عليه اعدام٬ به يک پرونده مطرح در بين افکار عمومي تبديل شد و اکنون اسناد بسيار روشني پيدا شده است که همه اين پرونده٬ ساخته و پرداخته وزارت اطلاعات و دستگاه امنيتي حکومت اسلامي بوده است. دو شاهد هم پيدا شده اند که ما و خانواده اين دو جوان٬ نگران امنيت آنها نيز هستيم.
با آمدن روحاني در ايران ٬ اعدامها گسترش پيدا کرده و رژيم اسلامي با لبخند زدن در دنيا٬ چنگال هاي خونين اش را در ايران بيش از پيش به مردم نشان ميدهد. اعدام بيش از ٣۰۰ نفر در طول چند ماه رياست جمهوري!! روحاني٬ و اعدام بيشرمانه ۲۰ فعال سياسي در طول چند روز و تقلا براي اعدام دسته جمعي ۲۶ نفر از زندانيان عقيدتي دررجايي شهر به همگان نشان داد که اينها قصد اعدام فعالين سياسي بيشتري را دارند.
دو هفته است که هزاران نفر از مخالفين اعدام به خيابان رفته و در ايران و در کردستان عراق و يا ترکيه و در سراسر جهان فرياد نه به اعدام ٬ آري به زندگي سر ميدهند. تظاهرات مردم مريوان و سقز و سنندج و فضاي اعتراضي در همه شهرهاي کردستان ايران٬ رژيم اسلامي را با يک موضوع مهم سياسي روبرو ساخته است٬ جنبش عليه اعدام در ايران٬ ميتواند به يک اتشفشان عظيم تبديل شود و پايه هاي نظام را نشانه رود!
رژيم اسلامي در مقابل اين اوضاع٬ در يک حالت آماده باش است و در مريوان حکومت نظامي اعلام کرده و کوچه و خيابانها را قرق کرده است.
نگراني اينست که زانيار و لقمان را اعدام کند تا به همه بگويد عليرغم اين همه افشاگري و عليرغم اعتراضات جهاني٬ ميکشم تا زنده بمانم.
اما در عين حال اخبار حکايت از دستپاچه شدن رژيم در مقابل اعتراضات جهاني و شکننده بودن اين گارد حکومت اسلامي دارد.
امروز جنبش عليه اعدام ميتواند با متحد شدن حول فشار بر جمهوري اسلامي براي لغو حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي گلوي حکومت را گرفته و مهر باطل بر پرونده سازيهاي اين چنيني بزند و رژيم را وادار به عقب نشيني کند.
اين يک صف آرايي مهم جنبش عليه اعدام است و بايد همه ما متحدانه و مسئولانه اين اوضاع را درک کرده و براي پس راندن حکومت اسلامي تلاش کنيم. اين پرونده نه فقط براي نجات جان دو جوان٬ که در خود بسيار مهم است٬ بلکه بدليل صف آرايي همه ما در مقابل يک حکومت وقيح و خونريز اسلامي مهم است و ميتواند آغاز پس راندن حکومت در اين زمينه و پيشروي جنبش عليه اعدام و نجات جان صدها نفرباشد.
پس از همه احزاب سياسي٬ از همه نهادهاي مخالف اعدام و از شما مردم دعوت ميکنم که طومار اعتراض به حکم اعدام زانيار و لقمان را امضا کنيد٬ در محل زندگي خودتان با رسانه ها تماس گرفته و در اين مورد بنويسيد و اخبار را پخش کنيد با نمايندگان پارلمانها در کشورهاي اروپايي و کانادا و امريکا و .. تماس گرفته و سعي کنيد دولتها را وادار کنيد اعتراض کنند٬. و هر کاري که برايتان امکان پذير است انجام دهيد.
در مريوان دوستاني مشغول جمع آوري امضا از مردم شهر هستند و در شهرهاي مختلف کردستان عراق و ترکيه هم جنبش امضا طومار راه افتاده با خواست لغو حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي . اين درخواست خانواده هاي اين دو جوان هست. پس پيش به سوي يک جنبش عمومي فراگير براي تحميل اين خواست به رژيم جنايتکار اسلامي . لينک طومار اعتراضي :
http://www.petitions24.com/zaniar_loghman
مينا احدي – کميته بين المللي عليه اعدام
۱۹ نوامبر ٢٠١٣
0049 (0) 1775692413
minnaahadi@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر