هشدار گروهی از زندانیان اوین نسبت به 28 روز اعتصاب غذای اسماعیل برزگری:اعتصاب می کنیم
فعالان در تبعید: گروهی از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در واکنش به بی توجهی مسوولان به وضعیت آقای اسماعیل برزگری، تهدید به اعتصاب غذا کرده اند.
بیست و هشت روز از اعتصاب غذای اسماعیل برزگری در بند 350 اوین، می گذرد و هشدار روزهای گذشته زندانیان نسبت به وخامت حال این زندانی سیاسی و سکوت مسئولین با واکنش سایر زندانیان همراه شده است.
روز گذشته نیز بر اساس گزارش تارنمای “سودویند“، تعدادی از زندانیان بند 350 طی دیدار و گفتگو با آقایان جواد مومنی (معاون زندان اوین) و ناطقی (رئیس بند 350)، نسبت به احتمال تداوم اعتصاب غذای وی و مسئولیت مقامات زندان و نهاد قضایی در برابر سلامتی آقای برزگری و جان زندانیان هشدار دادند.
با این وصف تا کنون هیچ گونه واکنش و یا پیگیری نسبت به خواسته های آقای اسماعیل برزگری از سوی مقامات زندان، انجام نشده است
پیشتر رضا شهابی، دیگر زندانی بیمار بند 350 اوین نیز در واکنش به بی توجهی به وضعیت آقای برزگری از رفتن به بیمارستان خودداری کرده بود
سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای، ضمن انتقاد از عدم امکان درمان برای زندانیان بیمار در زندان های جمهوری اسلامی ایران، به اعتصاب آقای اسماعیل برزگر اشاره کرده و خواهان بهبود وضعیت درمانی برای زندانیان شد.
اسماعیل برزگری، موزیسین و اهل آذربایجان شرقی در بهار سال 90 در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران از سوی قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام،اجتماع و تبانی و ارتباط با دولت آذربایجان؛ به 7 سال ونیم حبس تعزیری محکوم شده است
آقای برزگری اخیرا و در ششمین روز اعتصاب غذای خود طی نامه ای که توسط این کمپین منتشر شده بود، ضمن اعتراض به دادرسی ناعادلانه و در خواست رسیدگی مجدد پرونده قضایی اش و مرخصی استعلاجی به منظور پیگیری درمان شکستگی گونه چپ و دندانها، ناشی از شکنجه در زندان، شده بود
این چندمین بار است که آقای برزگری در زندان اوین، اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی می کند. اعتراضاتی که در گذشته، هر بار با انفرادی و یا وعده های دروغین مقامات زندان، برای مدتی متوقف شده است.
اخبار مرتبط:
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر