۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

52 درصد واحد های شهرک های صنعتی غیر فعال است

52 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی غیرفعال است

مديرعامل سازمان صنايع كوچک و شهرک هاي صنعتي ايران از واگذاری 50 درصد از اسناد تفکیکی به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: 52 درصد واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی نیمه فعال و غیرفعال هستند که از این تعداد 70 درصد این واحدها بین سال های 85 تا 91 تعطیل شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدعلی سید ابریشمی در نشست مشترک با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ارومیه و خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی که در ارومیه برگزار شد گفت: دریافت و اعطای اسناد تفکیکی به واحدهای صنعتی از الويتهاي سازمان بوده و در جلسه اي که با مدیران عامل شرکت شهرک های استانی برگزارشد، اين مهم مورد تاكيد قرار گرفت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 17.7 واحدهای صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی راکد هستند افزود: طبق آمارهای به دست آمده 52 درصد واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال هستند که از این تعداد 70 درصد این واحدها بین سال های 85 تا 91 تعطیل شده اند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  در بخش ديگري از سخنانش ضمن تاكيد بر لزوم ایجاد و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی ابراز کرد: باید با همکاری استانداری و محیط زیست و دیگر ارگان های مروبطه مشکل فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه رفع شود.
وی وظیفه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  را حمایت از سرمایه گذاران بخش صنعتی عنوان كرد و افزود: به دنبال ایجاد تفاهم و افزایش همکاری ها با صندوق توسعه ملی و بانک های عامل هستیم تا بتوانیم با تخصیص مبالغی مشکل نقدینگی برخی از واحدهای تولیدی را رفع کنیم.
وی با اشاره به روند طولانی صدور جواز تأسیس برای سرمایه گذاران بخش صنعتی بیان كرد: در نظر داریم مراحل و بروکراسی صدور جواز تأسیس کاهش یابد. ابریشمی خاطرنشان کرد: جهت تسریع در دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نيز درصدد هستیم تا با معرفی مستقیم این واحدها نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز مراحل دریافت نقدینگی مورد نیاز را کوتاه كنيم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیاز به کار بیشتر جهت تکمیل زیرساخت ها و رفع مشکلات موجود دارند ابراز کرد: نباید به دلیل عدم تأمین کامل زیرساخت ها در شهرک های صنعتی باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک ها و نواحی صنعتی شویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر