۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

حکم شش ماه زندان و جریمه نقدی سید علی ابطحی در دادگاه تجدید نظر استان اصفهان تایید شد

حکم شش ماه زندان و جریمه نقدی سیدعلی ابطحی، در دادگاه تجدید نظر استان اصفهان تایید شد

download (1)فعالان در تبعید: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان حکم بدوی شش ماه زندان سیدعلی ابطحی و جریمه نقدی،سید علی ابطحی را تایید کرد.
بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، حکم بدوی شش ماه زندان و سیصد هزارتومان جریمه نقدی، صادره از دادگاه خمینی شهر در خصوص سید علی ابطحی، متخصص در امور رایانه، توسط دادگاه تجدید نظر استان، عینا تایید شد.
 سید علی ابطحی فرزند سید مجتبی ابطحی، از رزمندگان جنگ 8 ساله و عضو برجسته کانون معلمان خمینی شهر، در 20 خرداد 92 طی یورش نیروهای امنیتی به منزل ایشان دستگیر و تعداد زیادی رایانه موجود در منزل ایشان، توسط ماموران ضبط شد.
 ”تارنمای معلم” با انتشار این گزارش، ارزش رایانه های ضبط شده را حدود یکصد میلیون تومان اعلام کرده و می نویسد که رایانه ها جهت تعمیر به منزل آورده شده بودند.
تاکنون علی رغم رای قاضی مبنی بر استرداد رایانه های ضبط شده، ماموران امنیتی از استرداد آن خودداری کرده و این خود موجب دردسر شرکتها و افرادی شده که جهت تعمیر، کامپیوترهایشان را به ایشان سپرده بودند.
 سید علی ابطحی فرزند سید مجتبی ابطحی معلم بازنشسته، عضو کانون معلمان خمینی شهر است که پیش از انقلاب و در سال 54 به دلیل اعتراضات شدید به تبعیض، از دانشگاه اخراج شد.
پس از انقلاب در سال 58 به دریافت مدرک لیسانس فیزیک نائل شد و در سال 60 وارد آموزش و پرورش شد. شش سال اول کاری خود را در استان محروم کهکیلویه خدمت کرد و پس از آن با قبولی در آزمون اعزام به خارج سه سال در امارات متحده عربی تدریس کرد و بقیه ی سالهای تدریسش را تا بازنشستگی اجباری در خمینی شهر گذراند.
وی که از رزمندگان دوران جنگ 8 ساله با عراق بود، با تاسیس کانونهای صنفی در کشور در دهه 80، کانون معلمان خمینی شهر را سازمان دهی کرد.
وی پس از نشست شورای هماهنگی کانونهای فرهنگیان سراسر کشور-رشت، درسال 83، چندین بار احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
آقای مجتبی ابطحی در سال 85 پس از تجمعات فرهنگیان، در مقابل مجلس، جهت اجرای قانون معطل مانده مدیریت خدمات کشوری که نقطه ی عطف دادخواهی معلمان کشور بود دستگیر و به مدت 22 روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.
آقای اسماعیل عبدی در حقوق معلم در خصوص آقای ابطحی می نویسد: وی که با قرار دادن وثیقه از زندان آزادسید مجتبی ابطحیشده بود، با حکم عجیب هیات تخلفات اداری مواجه شد، مبنی بر بازنشستگی اجباری با کسر از حقوق به جرم ترک خدمت به مدت 22 روز!  در حالیکه در تمام این مدت 22 روز تحت بازجویی قرار داشت.(آقای ابطحی در تمام مدت خدمت به آموزش و پرورش کشور از حق مرخصی استفاده نکرده است)
در اعتراض به این حکم عجیب آقای ابطحی در دیوان عدالت اداری شکایت کرد و در سازمان بازرسی کل کشور و سازمان برنامه و بودجه موضوع را مطرح کرد.او که این حکم را قبول نداشت برای برقراری حقوقش به اداره آموزش و پرورش خمینی شهر نرفت. با بی توجهی مسئولان بیمه اش قطع شد و لذا عمل جراحی همسرش را با هزینه  شخصی پرداخت کرد.
آقای اسماعیل عبدی در این خصوص می نویسد: “با گذشت حدود سه سال از این واقعه، با اصرار معلمان و کارمندان اداره، دفاتر و اسناد را به منزل ایشان آوردند تا قبول کند که حقوقش برقرار شود…”
گفتنی است منابع محلی از خمینی شهر بر این باورند که آزار و اذیت و بازداشت علی ابطحی، فرزند این معلم بازنشسته در راستای ادامه آزارهای پدر برای جلوگیری از فعالیتهای صنفی وی می باشد.
اخبار مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر