۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه

نحوه قتل اوین عثمانی از حمله ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی تا دفن شبانه پیکر مقتول


جزئیات جدید از نحوه قتل”آوین عثمانی”؛ از حمله ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی تا دفن شبانه پیکر مقتول

67031_763543156995393_1518980196_nفعالان در تبعید: آوین عثمانی، دختر 17 ساله از اهالی شهرستان بانه در میان تدابیر شدید امنیتی و به صورت شبانه دفن شد.
یک منبع نزدیک به خانواده “آوین عثمانی”، دختر 17 ساله ای که در روزهای گذشته بر اثر شلیک نیروهای انتظامی درگذشت، در گفتگو با “کمپین صلح فعالان در تبعید” اعلام کرد که ماموران امنیتی تنها پس از اخذ تعهد نامه کتبی از خانواده مبنی بر عدم اعلام و انتشار اخبار مربوط به این قتل، اجازه حضور برادر آوین در زمان کالبدشکافی را داده اند.
وی در خصوص واکنش مسوولان محلی به این قتل، به این کمپین گفت: “یکی از افسران که در زمان کالبد شکافی در محل حاضر بود، با لحنی زننده به خانواده گفت که چرا ناراحت هستید، ماه حرام است و دیه 2 برابر.! از سوی دیگر فرماندار و نماینده مردم بانه در مجلس، در روز اول در بیمارستان حاضر شدند ولی هیچ گونه اقدامی در جهت اعزام  و یا هر گونه کمکی در جهت افزایش کیفیت خدمات پزشکی، انجام ندادند.”
 این منبع نزدیک به خانواده خانم عثمانی و شاهد ماجرا، در خصوص خبر اولیه این کمپین تصریح کرد که بر خلاف خبر اولیه “کمپین صلح فعالان در تبعید”، به نامزد و برادر خانم آوین عثمانی، آسیبی نرسیده است.
کمتر از یک هفته به مراسم عقد آوین و نامزدش باقی مانده بود و خانواده و نامزد وی همچنان دچار بهت از این قتل، شاهد و ناظر مراسم ختم وی بوده اند.
این شاهد محلی در توضیح نحوه وقوع این حادثه که در کیلومتر 5 شهر بانه رخ داد به خبرنگار این کمپین توضیح داد که افراد مهاجم هیچ نشانی از نیروهای انتظامی نداشتند، در زمان حمله با لباس شخصی بوده و خودروی آنها فاقد هرگونه آرمی بوده است.
او می گوید که تنها بعد از مراجعه به بیمارستان و پیگری خانواده متوفی معلوم شد که مهاجمین از نیروی انتظامی بودند.
اخبار مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر