۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

اخبار زمین لرزه برازجان 8 کشته و 290 مجروح


اخبار زمین لرزه برازجان/ 8 کشته و 290 مجروح +عکس






 نخستین آمار رسمی درباره شمار کشته و مجروحان زلزله برازجان پس از 3 و نیم ساعت اعلام شد.
به گزارش «خلیج فارس»؛ خبرهای مرتبط با زلزله برازجان در این مطلب به ترتیب زمانی منتشر می شود.
20:40 رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون کشته شدن هفت تن از هموطنانمان بر اثر زمین لرزه عصر امروز برازجان تایید شده است.
حسن قدمی در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آخرین آمار دریافتی از گروههای ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله زده، این شمار جانباخته تایید و اعلام شد تا کنون 30 نفر مجروح نیز برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی استان بوشهر اعزام شدند.
20:41  شرکت همراه اول با ارسال پیامک هایی به دارندگان موبایل در استان بوشهر از آنها خواسته تا به منظور اشغال نشدن خطوط ارتباطی و عدم اختلال در تماس های فوری و مهم دستگاههای مرتبط در منطقه زلزله زده، از طریق پیامک با اقوام خود در دشتستان ارتباط برقرار کنند.
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139209072127095911631184.jpg

21:10 برق و خطوط تلفن اغلب مناطق زلزله زده وصل شده است.
21:15 پس لرزه ها در منطقه حادثه دیده همچنان احساس می شود.
21:25 نشست شورای مدیریت بحران با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان مربوطه در فرمانداری برازجان برگزار شد.
21:30 خبرهای تایید نشده ای از خسارت به بیمارستان شهید گنجی برازجان بر اثر زلزله حکایت دارد. گفته می شود برخی دیوارهای بیمارستان ترک خورده و سقف یکی از قسمت ها نیز ریزش داشته است.
21:35 استاندار بوشهر در نخستین اظهارنظر درباره تلفات زلزله برازجان گفت: تاکنون 7 کشته و 45 مجروح داشته ایم که 100 نفر نیز سرپایی مداوا شده اند.
فریدون حسنوند افزود: به 250 واحدمسکونی نیز خسارت وارد شده است.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139209072118462061631074.jpg

وی با بیان اینکه راههای اصلی متصل به برازجان باز است، افزود: پل روستای نظرآقا نشست کرده و از رانندگان درخواست می کنیم از مسیرهای فرعی دیگر تردد کنند تا دچار حادثه نشود، ضمن اینکه راهداری و نیروی انتظامی در این محل مستقر شده اند.
استاندار بوشهر با با بیان اینکه 99 درصد برق مناطق زلزله زده برازجان وصل شده، افزود: بخش های باقی مانده نیز برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از سقوط تیرهای برق هنوز روشن نشده و در دست اقدام است.
حسنوند با بیان اینکه رییس جمهور و وزیر کشور مستقیم پیگیر موضوع بوده اند، گفت: اغلب مجروحان به بیمارستان های بوشهر و گناوه منتقل شده اند تا از ازدحام در بیمارستان برازجان جلوگیری شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه اقلام موردنیاز در حال انتقال به برازجان و روستاهای حادثه دیده می باشد، خواستار خودداری از تردد مردم به منطقه زلزله زده شد.
وی افزود: نهایت تلاش دستگاههای امدادی و انتظامی برای کمک به حادثه دیدگان وجود دارد و ترددهای غیرضروی منجر به کندی در اقدامات می شود.
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139209072121097011631114.jpg

22:5 رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: از 45 مجروح زلزله برازجان که بستری شده بودند، 12 نفر دیگر نیازمند اقدامات درمانی بیشتری بودند که به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل شدند.
22:10 براساس اعلام سازمان هواشناسی، دمای هوای برازجان امشب حداقل 13 و حداکثر 16 درجه سانتیگراد می باشد. همچنین تا یک هفته آینده بارندگی پیش بینی نمی شود.
22:20 معاون عمرانی استاندار و جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان گفت: به دلیل پس لرزه ها، درخواست داریم تا برای جلوگیری از خسارت های احتمالی، مردم امشب را در محیط باز و دور از اماکن خطرناک بگذارنند. به گفته وی اقلام موردنیاز در حال انتقال به منطقه می باشد.
22:33 قدمی رییس ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کرد: زلزله برازجان تاکنون جان ۸ تن را گرفته است و ۱۲ نفر هم وضعیت وخیمی دارند. هم‌چنین ۴۷ نفر به صورت سطحی مجروح شده‌اند.
22:40 معاون عمرانی استاندار بوشهر اعلام کرد: علاوه بر خسارت به منازل شهری و روستایی که تاکنون 250 واحد برآورد شده، خسارت هایی هم به تاسیسات زیربنایی وارد شده که تیم های عملیاتی در حال مرتفع کردن آنها می باشند. وی همچنین از فعالیت تیم های امدادی هلال احمر برای مرتفع کردن مشکلات زلزله زدگان و پایان مرحله اول که انتقال مجروحان به مرکاز درمانی می باشد، خبر داد.
22:45 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بر اثر زلزله 5.7 ریشتری برازجان، 209 نفر مجروح و هشت نفر تاکنون کشته شده اند.
علیرضا رئیسی در گفت‌و گو با فارس با بیان اینکه از این تعداد مجروح 66 نفر تاکنون در‌ بیمارستان‌های بوشهر، دشتستان و ... بستری شده‌اند، افزود: 144 مجروح نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
23:00 از زمان زلزله شدید عصر پنج شنبه، برازجانی ها 8 پس لرزه تجریه کرده اند که 5 مورد آن بالای 3.5 ریشتر بوده است. از این رو امشب در خیابان ها اقامت دارند.
--------------------------
برازجانی ها در سالگرد سیل مرگباری که جان 5 همشهری شان را گرفت، زلزله دلخراشی را تجربه کردند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ ساعت 17:21 دقیقه پنج شنبه، زمین لرزه ای قوی مناطق مرکزی استان را لرزاند و شهروندانی در بوشهر و گناوه را به وحشت زده به خیابان کشاند، اما کانون و خسارت اصلی این حادثه گریبانگیر برازجان شد.

زمین لرزه ای با قدرت 5.7 ریشتر در عمق 5 کیلومتری زمین که اهالی جنوب استان فارس نیز آن را احساس کنند.

حادثه ای که براساس آخرین آمار رسمی، 8 کشته، 290 مجروح و خرابی 250 واحد مسکونی و تجاری را در پی داشت و به دنبال 11 پس لرزه بعدی، اهالی برازجان و روستاهای اطرف را امشب در خیابان ها نگاه داشته است.

بیش ترین خسارت زلزله امروز علاوه بر شهر برازجان، به بخش های سعدآباد، آب پخش، روستاهای دهقاید و نظرآقا وارد شد.

این حادثه درست در سالگرد سیل سال 91 برازجان رخ داد، حادثه ای که بر اثر مسدود شدن سیل بندهای شهر بر اثر تجمع نخاله ها ظهور کرد و 5 کشته برجا گذاشت.

ضمن اینکه میلیاردها تومان به اماکن مردمی و تاسیسات زیربنایی دشتستان خسارت وارد کرد.

سیل برازجان، کمترین بازتاب در رسانه های سراسری و نیز توجه صداوسیما را در پی داشت و بار عمده اصلاع رسانی بر دوش رسانه های استانی بود، ایرادی که مسئولان را با تاخیر به منطقه آورد، اگرچه بخش عمده ای از خسارت های وعده داده شده نیز عملی نگردیده است.

اما زلزله امروز بازتاب وسیعی در رسانه ها داشته و براساس اعلام استاندار، رییس جمهور نیز در تماس با وی قول تصمیمات مقتضی در جلسه هیات دولت برای جبران خسارت را داده است.

موضوعی که بی شک به زلزله تلخ 1.6 ریشتری فروردین ماه امسال در بخش شنبه دشتی نیز مرتبط است که دست کم 32 کشته در پی داشت و رسانه های سراسری را نسبت به حوادثی از این دست در استان بوشهر حساس کرده است.

اینک برازجانی ها در سالگرد سیل مرگبار، مقهور حادثه غیرمنتظره دیگری شده اند که با توجه به بازتاب کشوری آن، انتظار و توقع می رود برخلاف ماجرای گذشته، اسیر بروکراسی و فراموشی کاری مسئولان نشود.

کمترین حق و خواسته زلزله زدگان، اسکان اضطراری و توزیع اقلام موردنیاز در کوتاه ترین زمان ممکن و تسریع در رسیدن به مرحله اسکان دائمی حادثه دیدگان می باشد، ضمن اینکه دولت نیز در کنار حمایت از خسارت دیدگان، تمهیداتی برای نوسازی منازل بیندیشد، چه اینکه اکثر قربانیان و مجروحان حادثه گرفتار آوار بناهای قدیمی و غیراستاندارد شدند.
http://media.isna.ir/content/isna+%289+of+11%29-11.jpg/4

البته استاندار کنونی بوشهر تجربه مدیریت زلزله شنبه در شهرستان دشتی را در کارنامه دارد که این مهم مایه امید حادثه دیدگان برازجانی شده تا تجربیات قبلی به کمک آمده و شاهد کمک رسانی سریع و مناسب به آنها باشیم.
پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله امروز، خود را در کنار اهالی برازجان و مناطق حادثه دیده می بیند تا نیازها، خواسته و دغدغه های آن ها را پیگیری و به گوش مسئولان مربوطه برساند.

http://media.isna.ir/content/isna+%2811+of+11%29-11.jpg/4
http://media.isna.ir/content/isna+%2810+of+11%29-11.jpg/4

http://media.isna.ir/content/isna+%281+of+1%29-22.jpg/4
-------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر