۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

مهندس هاشم خواستار بازداشت و به زندان وکیل اباد مشهد منتقل شد

مهندس هاشم خواستار بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد

هاشم خواستارفعالان در تبعید: روز گذشته مهندس هاشم خواستار معلم بازنشسته و رییس کانون صنفی معلمان مشهد، طی پروسه ای پیچیده، و پس از مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد، بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
 بنابر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” ، صبح روز شنبه، 2 آذر 92، در پی صدور ابلاغیه ای از جانب اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد برای خانم مالکی فرد همسر مهندس هاشم خواستار مبنی بر معرفی مکفول ظرف مدت بیست روز، مهندس خواستار به همراه همسرشان، به اجرای احکام مراجعه کرده ولی از آنجا به زندان وکیل آباد منتقل شدند.
بنا بر این گزارش، رئیس اجرای احکام مشهد بدون ابلاغ حکم و بدون اجازه رویت حکم و به صورت شفاهی به آقای خواستار ابلاغ کرد که محکوم به پرداخت مبلغ دو میلیون تومان جزای نقدی میباشد که آقای خواستار گفتند من این حکم را قبول ندارم و خودم را مقصر نمی دانم.
گفتنی است خودداری آقای خواستار،منجر به صدور دستور بازداشت آقای خواستار شد و ایشان ابتدا به بازداشتگاه دادگاه انقلاب، و سپس حدود ساعت دو بعد از ظهر به زندان وکیل آباد مشهد انتقال یافتند.
پیشتر غلامحسین دوستعلی مکی (وکیل مهندس هاشم خواستار) ، با مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب شهر مشهد متقاضی رویت حکمی شد که به شکل غیابی برای هاشم خواستار صادر شده است و از درونمایه آن هیچ آگاهی در دست نبود.
اجرای احکام ایشان را به شعبه رسیدگی کننده ارجاع دادند که پس از مراجعه به شعبه به ایشان گفته شده که قاضی شعبه تغییر کرده و قاضی جدید هم اطلاعی از چگونگی صدور حکم و درونمایه پرونده قرار ندارد و سرانجام شعبه مورد نظر رویت حکم را منوط به حضور خود متهم”آقای خواستار”، در دادگاه دانسته بود.
هاشم خواستار معلم بازنشسته و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان مشهد مدتهاست که از سوی دادگاه انقلاب مشهد با احکام مختلفی رو به رو می شود. وی در سال 83 پس از هشت روز بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس محکوم شد که به 3 سال حبس تعلیقی تبدیل شد.
ایشان در سال 86 در دادگاه تخلفات اداری به کسر یک هشتم حقوق برای یکسال محکوم شد.سپس در سال 88 در دادگاه انقلاب مشهد بار اول به اتهام اقدام علیه امنیت ملی  به 6 سال حبس و در دادگاه تجدید نظر با تقلیل حکم به 2 سال حبس تعزیری محکوم گردید که بدون حتی یک روز مرخصی دوره دو ساله زندان را در وکیل آباد گذراند و به دلیل افشاگری -نامه – وضعیت زندان ،جریمه ی 45 روز حبس اضافه را نیز در زندان وکیل آباد گذراند.
اخبار مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر