۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

جامعه ای که تمام قد در مقابل جنایت و قصاص ایستاده است

جامعه اي که تمام قد در مقابل جنايت و قصاص ايستاده است!

اقدام مسئولانه هنرمندان و نمايش فيلم دهليز٬ تا کنون جان دو زن محکوم به اعدام را نجات داده است!
elieh edam 1
ستارگان اين حرکت مردمي بودند که وسيعا از ايده نجات يک زن محکوم به اعدام استقبال کرده و اين امر را ممکن کردند!
فيلم دهليز در مورد " قصاص" است. سرگذشت زني که به همراه فرزند خردسالش براي نجات جان همسر محکوم به اعدامش فعاليت و دوندگي ميکند. مرد متهم به قتل است و فيلم از نزديک اين پديده را بررسي ميکند که چگونه يک نفر در شرايط بحراني دست به عملي ميزند و چگونه قانون در کمال خونسردي افراد را به " قتل نفس" محکوم ميکند و زندگي يک خانواده را که با پديده شوم اعدام دست و پنجه نرم ميکند٬ را چگونه به مرز نابودي کامل ميکشاند.
elieh edam 2
جمهوري اسلامي ايران آنقدر جنايت و اعدام کرد که اين پديده در فيلمها و در صحبت ها و مهمانيها و حتي در خواب فرزندان ما نيز جا گرفت.
سبعيت و وحشيگري قانون قصاص در ايران امروز با موجي از اعتراض و نفرت عمومي روبرو شده است. از يکسو اعتراض روزمره خانواده هاي محکومين به اعدام٬ تظاهرات و اعتصاب عمومي در شهرها و در دانشگاههاي ايران و بويژه کردستان٬ مبارزه و ميتينگ در همه جاي دنيا در اعتراض به حکومت اسلامي ايران که روزانه حداقل ٣ نفر را ميکشد تا نظام اش سر پا بماند٬ همه و همه بروزات يک جنبش وسيع عليه اعدام در ايران است.
تعدادي از هنرمندان از چندين سال قبل وارد عرصه اعتراض علني به اعدامها در ايران شده و با انواع فعاليتها٬ سعي دارند جلوي اعدامها در ايران گرفته شود.
آخرين نمونه اجراي دو برنامه گلريزان بود که با هدف کمک به نجات جان دو زن جوان محکوم به اعدام انجام گرفت.
elieh edam 3elieh edam 4
حدود سه ماه قبل در اولین مراسم گلریزانی که برای جمع آوری پول در ایوان شمس برگزار شد، دختری 28 ساله محکوم به قصاص از اجرای حکم رهایی پیدا کرد. خانواده مقتول از اجرای حکم صرف نظر کردند تا این محکوم، بعد از 6 سال زندان از زندان آزاد شود.
دومین مراسم گلریزان فیلم سینمایی "دهلیز" برای جمع آوری پول برای آزادی دومین محکوم به اعدام شامگاه دوشنبه اول مهر ماه، ساعت 20 با حضور هنرمندان و اهالی ورزش در محل سینما آزادی برگزار شد.
برگزار کنندگان با اظهار رضایت از استقبال گسترده مردم از آنها تشکر کردند و از کمک هایی گفتند که توانسته اند با آن یک محکوم به اعدام را نجات دهند. يکي از برگزار کنندگان گفت: : ستاره ها و هنرمندان زیادی امشب در این مراسم حضور داشتند و کمک کردند اما به نظر من ستاره های امشب مردمی بودند که آمدند و هر آنچه توانستند در نهایت اخلاص کمک کردند.
کميته بين المللي عليه اعدام اين نوع اقدامات انسان دوستانه و اقدامات اجتماعي عليه اعدام در ايران را ارج مي نهد و از همگان دعوت ميکند که با اقداماتي مشابه و هر آنچه در توان دارند٬ کاري کنند که حکومت اسلامي ايران بيش از اين نتواند نکشد وبه جنايت دولتي به اسم قصاص و اعدام در ايران نقطه پاياني گذاشته شود.

کميته بين المللي عليه اعدام
۲۹ نوامبر ۲۰۱٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر