فعالان در تبعید: وضعیت سلامت آقای مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش گنابادی و رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه، در زندان اوین وخیم گزارش می شود.
بنا بر گزارش “سودویند” ، آقای مصطفی دانشجو که از بیماری شدید تنفسی و آریتمی قلبی رنج میبرد، از مراجعه به بیمارستان خارج از زندان با دستبند و پابند به شدت مخالفت کرده است.
این در حالیست که طبق گزارشات متعدد از زندان اوین ؛طی ماههای اخیر بهداری زندان اوین از تحویل کامل داروهای نسخههای تجویزی خودداری ؛ و در بسیاری موارد به صورت گستردهای نسبت به تجویز داروهای ضد درد، آرام بخش و خواب آور اقدام مینماید.
همچنین توهین و پرخاشگری مسوولان بهداری و تیم پزشکی زندان اوین به حدی است که بسیاری از زندانیان تحمل رنج و درد بیماری را به مراجعه به این بهداری ترجیح می دهند .
رضا شهابی از دیگر زندانیان بیمار این زندان است که حدود 2 هفته از اعتصاب درمان و داروی وی می گذرد.
منابع خبری “سودویند” از ایران نسبت به وخامت حال این دو زندانی ابراز نگرانی کرده اند.
آقای دانشجو با حملات شدید آسم مواجه است و رضا شهابی از شدت درد در ناحیه کمر ، از کارهای روزمره خود عاجز میباشد که ادامه این روند می تواند سلامت این دو زندانی بند 350 اوین را با خطرات جدی مواجه کند.
آقای دانشجو از وکلای دادگستری است که در جریان دفاع از دو تن از دراویش گنابادی در سال 85 ؛ نهایتا قربانی کینه جویی دادستان شهر ساری که پیشتر در زمان تخریب حسینیه شریعت قم در مقام معاونت دادستان قم از عناصر فعال و موثر در تخریب این مکان عبادی بوده است که مصطفی دانشجو از وی در مراجع قضایی شکایت کرده بود.
آقای دانشجو نهایتا به هفت سال و نیم حبس محوم شده است که در حال حاضر در زندان اوین دوران محومیت خود را می گذراند.
رضا شهابی نیز از موسسین سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عضو هیئت مدیره این سندیکا میباشد.
پس از اعتصاب کارگران شرکت واحد در زمستان 1384 که در اعتراض به دستگیری منصور اسالو رییس هیات مدیره سندیکا اتفاق افتاد، نیروهای امنیتی به منازل برخی از کارگران شرکت واحد هجوم برده و علاوه بر کارگران تعداد ی از اعضای خانواده های آنهارا نیز بازداشت کردند. مدت کوتاهی پس از این اعتراض کارگری تعدادی از اعضای سندیکای واحد از جمله رضا شهابی از کار اخراج شدند.
رضا شهابی روز 22 خرداد سال 89 توسط ماموران امنيتی بازداشت و زندانی شد. آن زمان اتهامات وارده به آقای شهابی ؛ امنیتی اعلام شده بود.
آقای شهابی نهایتا به 6 سال حبس محکوم شد که در زندان اوین دوران محومیت خود را می گذراند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر