فعالان در تبعید: با گذشت دو ماه از بازداشت احمد عسگری ، روزنامه نگار و فعال دانشجویی ، او هم چنان در سلول های انفرادی و تحت بازجویی به سر می برد و در تمام این مدت از امکان ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.
احمد عسگری در تاریخ 30 مرداد 92 در حالی که برای پیگیری وضعیت محسن رحمانی ( از دستگیر شدگان روزهای انتخابات) تلاش می کرد به وسیله نیروهای امنیتی در پارک فدک تهران دستگیر شده بود.
گفته می شود احمد عسگری از بیماری سرع رنج می برد و در این مدت نیز تحت فشار های شدید جسمی و روحی بوده است و وضعیت سلامتی او نگران کننده گزارش شده است.
پیش تر منابع آگاه گفته بودند به این زندانی سیاسی اتهامات کذبی نظیر ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و گروه های سلطنت طلب وارد شده است.
احمد عسگری در جریان حوادث سال 88 نیز بازداشت شده و مدتی را در زندان اوین گذرانده بود.
هم چنین گزارش های رسیده از تشدید فشارها بر روی پژمان ظفرمند و اکبر امینی از شرکت کنندگان جلسات سرای اهل قلم ، برای انجام اعترافات دروغین خبر می دهد.
پژمان ظفرمند که چند روز پیش از انتخابات بازداشت شد ، از فعالان ستاد انتخاباتی عارف و روحانی بوده و پیش از این در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به سه سال حبس محکوم شده بود.
اکبر امینی هم که در روزهای انتخابات و با یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
او نیز پیش تر به اتهام شرکت در جلسات سرای اهل قلم به پنج سال زندان محکوم شده بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر