بهمن صادقی نور با اتمام دوران محکومیت از اوین آزاد شد
فعالان در تبعید: عصر امروز شنبه 9 شهریور بهمن صادقی نور فعال فرهنگی محبوس در بند 350، با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.
بنا بر اطلاع” کمپین صلح فعالان در تبعید” ، آقای بهمن صادقی نور که پیشتر و در سال 88 به اتهاماتی نظیر ” اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهوری و اخلال در نظم عمومی کشور از طریق برگزاری جشنهایی همچون نوروز در شیراز و مهرگان” به 4 سال حبس محکوم شده بود؛ عصر امروز با اتمام دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.
آقای بهمن صادقی نور بنیانگزار انجمن فرهنگی فرزندان ایران بزرگ انجمن اشویی ایران بود که پس از خیزش جنبش مردمی در انتخابات 1388 در بهمن 88 به همراه چند تن از خانواده و دوستانش از جمله نگار شاهپری همسر بهمن و برادرش محمد جواد شاهپری و پسر دایی بهمن مجتبی احمدی و از دوستان کوروش کوهکن و عارف درویش و ناصر آذرنیا و نادر بابایی و علی اکبر موسوی و محسن جوادی افضلی بازداشت و هر کدام به چندین سال حبس محکوم شدند.
10 ماه پس از دستگیری، دادگاهی در شعبه 26 دادگاه انقلاب ، نادر بابایی به 5 سال زندان و بهمن صادقی نور به 4 سال زندان و کوروش کوهکن به 3 سال و 3 ماه زندان و مجتبی احمدی به 5 سال زندان و ابوالفضل شاهپری، محمد جواد شاهپری، محسن جوادی افضلی و ناصر آذر نیا هر کدام به 2 سال و 3 ماه زندان وعارف درویش به 1 سال زندان و 2600000 تومان جریمه نقدی و علی اکبر موسوی به 1 سال زندان و 5000000 تومان جریمه نقدی محکوم کرد.
گفتنی است نامبردگان که پس از جلسه دادگاه با قید وثیقه آزاد شده بودند، پس از 7ماه با تایید شدن حکم از سوی شعبه 54 دادگاه به قضاوت موحدی برای اجرای حکم به اوین منتقل شده بودند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر