۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

کارنامه دولت "چهار اعدام در روز"!

حمید تقوائی
taqvaee@rogers.com
حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه در اجتماع راهپیمایان ۲۲ بهمن از دولت خود دفاع کرد و گفت که در مدت شش ماه پس از تشکیل این دولت، تمام کشور شاهد آرامش بیشتری بوده و اقتصاد هم رو به بهبود دارد.
خبرگزاریها
از "بهبود اقتصاد" هنوز کسی چیزی ندیده است ولی صابون آرامش بیشتر به جامه همه خورده است. در صد روز اول دولت "تدبیر و امید" بیش از ٤۰۰ نفر به جوخه اعدام سپرده شده اند. اعدامهای دوره روحانی نیز مثل قتلهای زنجیره ای دوره خاتمی، از ارکان حفط ثبات و آرامش است اما برای حکومت و نه برای مردم.
طرفداران روحانی ادعا میکنند که این اعدامها کار اصولگریان است. در دوره خاتمی هم میگفتند رئیس جمهور از قتلهای زنجیره ای اطلاعی ندارد. ظاهرا هر وقت رئیس جمهور معتدلی از صندوق بیرون می آید جناح مخالف از زور مخالفت با "اصلاح طلبان" مردم را بیشتر اعدام میکند! با یکدیگر دعوا دارند ولی بروی مردم تیغ میکشند! اما این اعدامها متناقض با خط اعتدال نیست، مکمل آنست. نگرانیشان اینست که مردم تعامل با آمریکا را به حساب ضعف حکومت بگذارند و "فتنه ۸۸" تکرار بشود! اعدام میکنند که از جامعه زهر چشم بگیرند. و این البته سیاست تازه ای نیست. جناحها و دسته بندیها عوض میشوند ولی اعدام خط همیشگی حکومت در هر دوره ای بوده است. اعتدالگرایان امروز و اصلاح طلبان دیروز همان عاملین اعدامهای جمعی بعد از خرداد شصت و کشتار تابستان ٦۷ هستند. جناحبندیها عوض شده ولی سیاست "بکش و بمان" تغییر نکرده است. به دولت تدبیر و امید باید با نام واقعیش رجوع کرد " دولت چهار اعدام در روز".*

مندرج در ژورنال شماره ۶- پنجشنبه ۱۴ بهمن ۹۲- ۱۳ فوریه ۲۰۱۴
https://www.dropbox.com/s/k44ayh1oj4kt8kn/Journal-ruzaneh-No-6.pdf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر