۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

"برنامه‌ریزی برای تصرف مجلس خبرگان"


جنتی دبیر شورای نگهبان در جمع اعضای ناظران شورای نگهبان در مشهد٬ گفت که انتخابات مجلس خبرگان "بسیار مهم" است٬ زیرا "عده‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصرف" آن هستند٬ به همین دلیل اعضای شوای نگهبان "نیازمند یک بیداری و بصیرت" هستند تا مسلیت این شورا را "به خوبی" اجرا کنند.
ظاهرا رفسنجانی و برخی از طیفهای اصلاح طلب رژیم با بقدرت رسیدن روحانی، شرایط را برای تصرف کرسی های مجلس اسلامی و مجلس خبرگان آماده دیده و هم اکنون برای شکل دادن به یک بلوک سیاسی در "انتخابات" آینده این دو مجلس، به رایزنی پرداخته اند. جریان مقابل بسرعت از زبان خامنه ای به آنها هشدار داد که جنگ سیاسی را به مجلس خبرگان نکشند زیرا در آنجا موضوع "رهبری" و کیان رژیم در میان است. جریانات اصلاح طلب حکومتی پس از راندن شدن از مناصب دولتی و بیرون افتادن از "دایره اعتماد" حکومت اسلامی، استراتژی "فتح سنگر به سنگر" را در دستور کار خود گذاشته که بزعم ایشان راهی برای بازگشت بقدرت دولتی است. این استراتژی البته بر اساس یک توهم بزرگ سیاسی شکل گرفته است و راه بجایی نمیبرد. دوران "خوش دو بال نظام" بطور قطع بپایان رسیده است. ولی اینکه باند رفسنجانی امکان یافته تا بار دیگر پلاتفرمش را پایه یک جنگ و جدال سیاسی درون رژیم اسلامی قرار دهد را تماما باید در اوضاع بحرانی کنونی جمهوری اسلامی جستجو کرد. فروپاشی اقتصادی، ترس از شورشهای شهری و تناقض مرگ آور رابطه با غرب به اوضاعی درون رژیم شکل داده است که بیت خامنه ای آسودگی خیال را از دست داده است. آنچه جنتی گفت ترس از حادتر شدن جنگی را در درون باندهای حکومتی بنمایش گذاشت که سرانجامش برای معمارانش ناروشن است.*
محمد رضا پویا
مندرج در ژورنال پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۳- ۳ آوریل ۲۰۱۴
بلاگ ژورنال:
آرشیو ژورنال:
فیس بوك: ژورنال روزانه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر