نگذاريد قلبشان از تپش باز ايستد, كارزار حمايت از زندانيان سياسى محروم از دارو و درمان

سعید عابدینی مهرماه ۱۳۹۱ در ایران بازداشت و پس از آن به اتهام «تشکیل و راهاندازی کلیساهای خانگی به قصد بر هم زدن امنیت ملی»، از سوی دستگاه قضایی ایران به هشت سال حبس محکوم شد.
https://www.facebook.com/zendani.siasi
کمپین برای حمایت از زندانیان بیمار (محروم از دارو و درمان) در اینجا از وی می گوید و صدای وی خواهد بود
شما نیز می توانید صدای او باشید.
گزارشها حاکی است وضعیت سلامت سعید عابدینی که در زندان رجاییشهر کرج زندانی است رو به وخامت می باشد و مقامات زندان از رساندن مواد غذایی و دارویی لازم به او خودداری میکنند.
این مطلب را «مرکز آمریکایی قانون و عدالت» که برای آزادی سعید عابدینی تلاش میکند روز سهشنبه، ۱۲ آذر۱۳۹۲ ، به خبرگزاری رویترز گفت و اضافه کرد که پدر سعید عابدینی موفق شده روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۲ با پسرش ملاقات کند.
پدر آقای عابدینی به مرکز یادشده گفته است که «وضعیت سعید عابدینی بدتر شده و او بهشدت کاهش وزن داشته است».
وی افزوده است که «فقدان بهداشت اولیه باعث شده تا سر تا پای او را شپش بگیرد و برای زخمهای داخلی که در شروع حبس دچار آن شد نیز به او دارو نمیدهند».
سعید عابدینی یک ماه پیش به زندان رجاییشهر و بندی که در آن «قاتلان» نگهداری میشوند منتقل شده و این دومین بار است که به پدر او اجازه ملاقات با او در این زندان را داشته است.
خانواده او تاکید دارند که آقای عابدینی به قصد «دیدار با خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود، نه مسئله دیگری.
نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، روز چهارم آذر در گفتوگویی با رادیو فاکس نیوز گفت که او و خانوادهاش وقتی متوجه شدند دولت باراک اوباما در جریان مذاکرات هستهای با ایران «هیچ تلاشی» برای تضمین آزادی شوهر او نکرده است، بهشدت ناراحت شدهاند.
وی در این گفتوگو افزود: «ایران هیچ انگیزهای برای آزادی سعید ندارد. به نظرم دیگر اهرم فشاری در دست نداریم.»
وی تأکید کرد: «حالا ما مجبوریم راههای دیگری را در نظر بگیریم و از کشورهای دیگری بخواهیم اعلام موضع کنند، چرا که کشور ما زمانی که میتوانستیم از این اهرم فشار استفاده کنیم، ترجیح داد ساکت بماند.»
به گفته همسر سعید عابدینی وضعیت سلامتی همسرش به سرعت رو به وخامت است و به داروهایی که برای درمان وی نیاز است، دسترسی ندارد وی نسبت به زنده ماندن همسرش سعید عابدینی با شرایط کنونی ابراز نگرانی کرده و افزود: «کار سختی است که وقتی بچههایمان میپرسند آیا بابا برای کریسمس به خانه میآید، به چشمهایشان نگاه کنم.»
به گفته خانم عابدینی دو فرزند وی "هر روز گریه میکنند و میگویند لطفا بابا را زنده نگه دارید."
شهریور امسال نیز یک دادگاه تجدیدنظر در تهران بیتوجه به درخواستهای متعدد برای بازنگری در حکم صادر شده٬ هشت سال حبس برای آقای عابدینی را تایید کرد.
دولت آمریکا رسما به این حکم اعتراض کرد.
همسر سعید عابدینی ( نغمه عابدینی ) با دو فرزند ۷ و ۵ ساله در ایالت آیداهوی آمریکا به سر میبرد.
سعید عابدینی همچنین به خانوادهاش گفته است ، همبندهایش که به نظر میرسد با پلیس اطلاعات ایران ارتباط دارند او را تهدید کردهاند که شبانه خفهاش میکنند و مرگش را تصادفی جلوه میدهند. عابدینی در چندین نامه خود از زندان می نویسد :نمیتوانم خود را پس از تمام شکنجهها بشناسم "موهایم تراشیده شده، زیر چشمهایم سه برابر باد کرده، صورتم هم باد کرده، ریشم بلند شده.
سعید عابدینی بر اثر شکنجه ها در زندان از خونریزی معده و مثانه رنج شدید می برد و هیچگونه کمگ دارویی یا درمانی به وی داده نمی شود
مسئولین مربوطه سعی به مرگ تدریجی وی یا اعدام خاموش وی در زندان دارند
متحد و یکصدا مانع از اینکار شویم
ما خواهان بازگشت سعید عابدینی به آغوش گرم خانواده اش هستیم
کمپین حمايت از زندانيان بیمار (محروم از دارو و درمان) ضمن محکوم کردن فشارهای روحی و جسمی بر سعید عابدینی خواهان آزادی وی و تمامی زندانیان سیاسی در بند می باشد
با امضای این طومار و ارسال آن به دوستان خود سهم عظیمی را در نجات جان زندانیان سیاسی بیمار و محروم از دارو ایفا کنید.
http://www.change.org/en-GB/petitions/don-t-let-their-heartbeats-stop
http://cfppienglish.wordpress.com
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر